Iris Helene Jansen, Apport

 600,00

Iris Helene Jansen, ‘Apport’ mixed media op papier, 100 x 70 cm, prijs: €600,-

Dit werk heeft een levertijd van 10 werkdagen na ontvangst van uw betaling. U kunt dit werk ophalen in Enschede of laten bezorgen: dit werk wordt verzekerd verstuurd in een beschermende koker voor €20,-  Deze kosten worden apart vermeld op uw factuur.

Wilt u dit werk in het echt zien? Dat kan! Informeer bij Blooz Gallery voor een afspraak via de knop stel een vraag.

 

 

 

 

Kunstwerk is beschikbaar.

Categorieën: , , ,
Kunstenaar:
Iris Helene Jansen schildert dieren en niet zomaar. Deze jonge kunstenares heeft een heel eigen schilderstijl en vormentaal. Ze toont de schoonheid van konijnen en hazen, papegaaien en vossen. Iris Helene Jansen is gefascineerd door de vormen en beweging van de dieren, maar ook het innerlijk (dierlijk instinct) speelt een rol in haar werk. Ze zijn soms lief, dan weer confronterend of kwetsbaar, daarom zijn ze zo mooi! Lees meer op haar biografiepagina.

Beschrijving

Blooz Gallery over dit werk

In haar unieke stijl heeft Iris dit haasje geschilderd op papier. Iris Helene Jansen is gefascineerd door de vorm, vacht, bewegingen en het innerlijk van dieren. Ze weet de schoonheid, kwetsbaarheid en het karakter van dieren te schilderen als geen ander. Iris Helene Jansen (1989) is in 2013 afgestudeerd aan de Artez AKI te Enschede en sindsdien een veelgevraagd kunstenaar. Ze exposeerde op diverse plekken als de beurs van Berlage in Amsterdam, Rijksmuseum Twente, Derde Wal Nijmegen, This Art fair Amsterdam en meer.

Iris Helene Jansen over haar werk

“De natuur is voor mij een onuitputtelijke inspiratiebron, met name het dierenrijk. Ik beschouw het dier als het meest authentieke organisme op onze aarde. Deze schaamteloze wezens met hun bijzondere uiterlijk, enorme levenslust en aanpassingsvermogen intrigeren mij voortdurend. Het is de schoonheid die ik wil vastleggen en laten zien. Ik wil je laten verwonderen over datgene dat als gewoon beschouwd wordt. Ik wil het bewustzijn verhogen voor onze rijke natuur, een wonderlijke wereld waar men steeds verder van verwijderd lijkt te raken.”

Natuurlijke materialen

De natuurlijke onderwerpen in mijn tekeningen komen tot stand d.m.v. natuurlijke materialen; thee, Oost-Indische inkt en houtskool. De vormen en texturen die tijdens het opdrogen ontstaan zijn aspecten in het werk die men niet kan bedenken. Deze spontaniteit speelt een belangrijke rol in mijn werk, naast de directheid van de lijn, vorm en contrast.

Bekijk ook haar andere kunstwerken hier

Hoe in te lijsten?

Bij kunstwerken op papier krijgen we vaker de vraag, hoe lijst ik zoiets in? Daar zijn verschillende passende mogelijkheden voor.

  1. Zonder lijst. Je kunt heel goed iets zonder lijst ophangen, bijvoorbeeld met tekeningklemmen (zie foto). Als je houdt van zo eenvoudig mogelijk ophangen zonder afleiding van het kunstwerk dan kan je hiervoor kiezen. Dit is een eenvoudige en de meest betaalbare optie, maar ook de meest kwetsbare optie. Wat ook kan is met hele dunne spijkertjes het werk direct op de muur bevestigen, of met kleine stukjes dubbelzijdige zuurvrije tape. Deze laatste twee opties zijn heel mooi, maar de spijkers zorgen voor kleine gaatjes in het werk en de tape kan je niet meer verwijderen dat is het nadeel.
  2. Met baklijst, zonder glas, zonder passepartout. Dit is dit persoonlijk mijn favoriete keuze voor het inlijsten van grote tekeningen. Het werk komt er mooi in uit, het zweeft een beetje in de lijst en geeft direct zicht op het werk/ textuur in het werk. Voordeel is: de zijkanten zijn ook beschermd en je kunt het werk makkelijk verhangen. Nadeel: de voorkant is niet beschermd.
  3. Met baklijst achter plexyglas/ acryl. Hierbij zijn de voor en zijkanten van de tekening beschermd, en het acryl of plexyglas is niet zwaar waardooor de lijst nog meevalt qua gewicht. Nadeel is dat plexiglas sneller krassen heeft dan gewoon glas, het spiegelt licht.
  4. Met een (bak)lijst achter (museum)glas eventueel met passepartout. Wil je je werk mooi uitlaten komen dan kan dat ook in een lijst met passepartout en achter glas. Voordeel:  het werk is goed beschermd tegen vlekken, deukjes, scheurtjes etc. En als je voor museumglas kiest dan is het ook beschermd tegen uv straling. Nadelen, glas in de lijst maakt het zwaar qua gewicht en een grote lijst met museumglas is relatief duurder dan gewoon glas, plexiglas of alleen een baklijst.

Heb je hier vragen over? Informeer dan via de knop stel een vraag.

Naam
E-mail
Telefoon
Enquiry

Andere suggesties…