Bestelinformatie en retourneren

Het kopen van kunst gaat in vier stappen:

 

1. Bestel jouw kunstwerk 

2. Blooz Gallery neemt contact op over de levering

3.  Factuur: Je betaalt het kunstwerk en eventuele verzendkosten

4. Levering van het kunstwerk na betaling

 

Hieronder worden de stappen toegelicht

 

1. Bestel jouw kunstwerk 

Bestel je kunstwerk op de website en vul in of je het werk wilt ophalen of laten bezorgen.

 

2. Blooz Gallery neemt contact op over de levering

Na je bestelling neemt Blooz Gallery zo spoedig mogelijk contact met je op om de levering af te stemmen. Let op: Ophalen is gratis en bezorgkosten zijn voor de klant.

Kunstwerken onder de €500,- die voldoen aan afmetingen en gewicht worden via TNT aangetekend en met track and trace verzonden. Kosten voor het verpakken en daarna versturen per TNT staan bij het kunstwerk vermeld onder levering.

Voor andere kunstwerken wordt een speciale bezorgdienst ingeschakeld indien nodig, of Blooz Gallery of de kunstenaar komt het bij je thuis brengen.  Blooz Gallery doet een prijsopvraag voor het transport als je het bezorgd wilt hebben en informeert je vervolgens over de bezorgkosten. Kunstwerken variëren in materiaal, gewicht en prijs om die reden is er niet één standaard bezorgtarief te noemen. Indien je per mail instemt met deze bezorgprijs, dan ontvangt je de factuur waarop de bezorgkosten gespecificeerd worden. Deze bezorgkosten zijn niet te zien op het bestelformulier op de site www.bloozgallery.nl

 

3.  Factuur: Je betaalt het kunstwerk en eventuele verzendkosten

Na afstemming over de levering ontvang je de factuur per mail. Aan de factuur die je per mail ontvangt zit een betalingsverplichting vast (niet aan het bestelformulier op de website) Na betaling wordt het werk bezorgd of kan je het ophalen.

 

4. Levering van het kunstwerk

Het kunstwerk wordt geleverd na betaling van de factuur. Bij elk werk staat een levertijd vermeld, die gaat in na de betaling. Blooz Gallery doet haar uiterste best om deze levertijd te realiseren.

Toch zal het in praktijk soms onverhoopt voorkomen dat een werk niet op tijd geleverd kan worden, dan wordt je daarover zo snel mogelijk geïnformeerd.

Let op: Wij leveren en verkopen op dit moment alleen in Nederland, dus niet in het buitenland. Wij kunnen helaas niet leveren op de waddeneilanden.

Zelf het kunstwerk ophalen

Als je het zelf wilt ophalen maken we daarvoor een afspraak op kantoor of elders. Bij het kunstwerk staat vermeld in welke plaats je het werk kunt ophalen. Soms is dat bij de kunstenaar op zijn atelier. Dat is natuurlijk erg bijzonder, want wanneer kom je daar nou! Als ophalen op atelier een mogelijkheid is, wordt dat vermeld bij het kunstwerk wat je bestelt.

Sommige werken zijn op te halen op kantoor van Top Kunstbureau/ Blooz Gallery te Nijmegen. Dit is geen fysieke galerie waar het werk aanwezig is. Maar het kunstwerk wordt dan daar naar toe gebracht, zodat je het daar kunt halen.

 

Bezorgen

Het werk wordt bij je thuis bezorgd. Je treft het kunstwerk aan in goed verpakkingsmateriaal ter voorkoming van beschadiging. Pak het kunstwerk voorzichtig uit en bewaar het verpakkingsmateriaal voor het geval je het werk wilt retourneren.

 

Ga zorgvuldig met het werk om in de bedenktijd (14 dagen)

Dit is voor het geval je het wilt retourneren. Voorkom vingerafdrukken. En voorkom beschadigingen door bijvoorbeeld een schone zachte deken op de grond te leggen als je bijvoorbeeld een ingelijst werk, of een foto tijdelijk wilt neerzetten. Tekeningen of ander werk op papier die je plat aangeleverd krijgt, dien je plat te bewaren en niet op te rollen tijdens de bedenktijd.

 

Retourneren: niet tevreden geld terug

Mocht je niet tevreden zijn met het kunstwerk dan horen we graag zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 14 dagen dat je het werk wilt retourneren door telefonisch contact op te nemen met Blooz Gallery: o6 41638311.

Kosten voor de retourzending zijn voor de koper. Het volledige aankoopbedrag en verzendkosten voor de heenzending ontvang je terug.

Kunstwerken die je met TNT post hebt ontvangen stuur je na telefonisch contact met Blooz Gallery retour- indien redelijkerwijs mogelijk zonder beschadigingen en gebruikerssporen-.  Je ontvangt van Blooz Gallery het retouradres (adres voor retour is namelijk niet voor alle werken hetzelfde adres). Je verzend het aangetekend, verzekerd en met track and trace weer retour. Je verpakt het werk op dezelfde manier als je het gekregen hebt, voorzichtig met het originele verpakkingsmateriaal indien mogelijk.

Kunstwerken die je op andere wijze ontvangen hebt dan via TNT post daarover hebben we telefonisch contact om het retour van het kunstwerk af te stemmen.